Addi strikkepinde og hæklenåle

Med mere end 190 år på bagen har Addi den nødvendige erfaring til at skabe kvalitetsprodukter inde for strikke- og hækleverdenen.

Men de stopper ikke her, som så mange andre firmaer udvikler de hele tiden nye pinde, hæklenåle og andet tilbehør med formålet at give dig en bedre strikke- og hækleoplevelse. 

Selv i dag foregår hovedparten af produktionen i Altena, Tyskland. 

Mere >>
Addi strikkepinde og hæklenåle

Fandt du ikke hvad du søgte?

Skriv til os eller ring på: 42 61 42 59.

Hvad betyder Addis mange års erfaring for dig?

De mange år i branchen gør at Addi har udviklet en lang række af forskellige pinde, nåle og tilbehør, til hækling og strik, med et varieret udvalg af materialer og belægning.

Addi benytter ofte metal, bambus eller plastik til produktionen af disse.

Når du køber Addi strikkepinde, hæklenåle eller tilbehør kan du regne med at du får produkter som holder til at blive brugt. 

Om faste rundpinde

Er du på udkig efter nye rundpinde er der en række faktorer der spiller ind:

  • Valget af materiale
  • Typen af spidser
  • Størrelse og længde

Addi differentiere mellem de forskellige typer af spidser og/eller materialer ved at farvekode disse. F.eks betyder dette at en lacepind er udstyret med en fleksibel rød wire uafhængig af serien.

De mange forskellige serier af rundpinde kommer alle sammen i en bred vifte af størrelser og længder.

Vær dog opmærksom på at længden af rundpinde altid bliver målt fra den ene spids af rundpinden til den anden og ikke på wirens længde.

Dvs.køber du en 60 cm rundpind vil wiren ca. være 40 cm. 

Click - Den udskiftelige rundpind

Med AddiClick har du mulighed for at sammensætte rigtig mange forskellige rundpinde og disse kan skiftes efter behov.

Har du f.eks. to korte wirer du ønsker at forlænge, til en lang wire, kan du let klare dette ved hjælp af et koblingsled.

Alle AddiClick-serier er kompatible med hinanden så du kan skifte på kryds og tværs, også mellem hæklenåle og strikkepinde.

Som navnet antyder bliver pind eller nål "klikket" sammen med wiren uden brug af andet værktøj. Har du svært ved at holde fast på metallet når du skal klikke pind og wire af eller på kan det dog anbefales at du investerer i et sæt AddiGrip

Click-serien fås som sæt, der indeholder flere størrelser og wirer.

Har du ikke behov for et helt sæt eller ønsker du blot at supplere dit eksisterende/kommende sortiment kan du også købe disse som løsdele (dog sælges pinde i pakker af to). 

CraSyTrio - En strømpepind forklædt som rundpind

Med denne type af strømpepinde kan man nøjes med tre pinde i stedet for de traditionelle fem strømpepinde.

Dette gør at der kun er to pindeskift per omgang, og man får lettere en pæn overgang, hvilket yderligere hjælpes på vej af den lille fleksible wire. 

Som udgangspunkt er pindene designet, som en lille rundpind, der ligger mere komfortabelt i hånden, hvilket giver en bedre strikkeoplevelse.

Velegnet til de samme ting man normalt ville bruge sine strømpepinde til. Såsom strømper, ærmer, babytøj og andre mindre kreationer.

CraSyTrio fås i flere forskellige størrelser længder og materialer.    

Swing - En ergonomisk hæklenål

Med denne serie har Addi designet en ergonomisk hæklenål (formet som en "tandbørste"), der er med til at skåne både håndled og skulder mens du hækler.

Hæklenålen er lidt længere end de normale hæklenåle og skaftet har udvalgte punkter med blødt gummi, der altid sikrer dig at den ikke glider ud af hånden.

Hver Addi Swing har deres egen farve hvilket gør det lettere at finde den rigtige størrelse.

Køb Addi produkter hos strikkes.dk og glæd dig til nye kvalitetsprodukter i din samling.

  • Levering

    Forlænget leveringstid (Op til 5 hverdage)

    Hvis du handler for mere end 4999 DKK og vælger valgfrit afhentningsted.